الکترود گرافیتیپودر گرافیتکاربرد گرافیتگرافیتمسئله الکترود گرافیتی

فناوری بلوک کربن چیست؟

فناوری بلوک کربن روشی برای فیلتر است که از یک قطعه پودر کربن بلوک برای از بین بردن آلاینده‌ها و ناخالصی‌ها و با استفاده از جذب شیمیایی استفاده می‌کند.

فناوری بلوک کربن روشی برای فیلتر است که از یک قطعه پودر کربن بلوک برای از بین بردن آلاینده‌­ها و ناخالصی­‌ها و با استفاده از جذب شیمیایی استفاده می­‌کند.

هر قطعه کربن به منظور فراهم کردن بخش بزرگی از مساحت سطح، به منظور ایجاد آلودگی ها در معرض بیشترین فشار در محیط فیلتر، طراحی شده است. این کربن به طور کلی با یک بار مثبت فعال می‌شود و برای جذب آلاینده‌های آب با بار منفی طراحی شده است.

فیلترهای بلوک کربنی براساس افزایش سطح سطح کربن در مقابل فیلترهای فعال شده گرانول، در از بین بردن تعداد بیشتری از آلاینده‌ها موثرتر هستند.

فیلترهای کربنی در از بین بردن کلر، رسوبات و ترکیبات آلی فرار (VOC) از آب موثرتر هستند. آن‌ها در از بین بردن مواد معدنی، نمک و ترکیبات معدنی محلول مؤثر نیستند.

کاربرد بلوک­‌های کربنی

بلوک کربنی از زیرمجموعه‌های فن آوری‌های تصفیه است، که انجام طیف وسیع تری از وظایف فیلتراسیون دارد. ساختار آن ساخته شده از پودر کربن، قابل ارتجاع یا نرمش پذیر در برابر حرارت و افزودنی­‌های دیگر است که باعث حذف رسوب و مواد شیمیایی آلی می­شود.

بلوک­‌های کربنی برای پوشش لایه­‌ی کاری کوره­‌های قوس الکتریکی و تولید فروآلیاژ و موارد مشابه کاربرد داشته و این نسوزها دارای مقاومت به خوردگی و سایش بالایی می‌باشند.

بلوک گرافیتی

بلوک گرافیتی از گرافیت مصنوعی با خلوص کربن %99 ساخته می‌شود و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آن چین و آلمان می‌باشند و عموما در مواردی که نیاز به مقاومت در برابر حرارت باشد از آن استفاده می‌شود.

ویژگی‌هایی که کاربرد بلوک گرافیتی را بالا برده است به دلیل خود گرافیت که از آن ساخته شده است می‌باشد که از ان جمله مقاومت حرارتی بسیار بالا، استحکام بالا، فرسایش پایین، مقاوم در برابر ضربه، مقاومت بالا در برابر خوردگی، مقاوم در برابر اسیدها، کنترل در برابر آلودگی فلزات، رسانای حرارتی و الکتریکی بالا، پایداری کیفیت است.

کاربرد بلوک گرافیتی دامنه گسترده‌ای دارد و از آن‌ها در صنایع ریخته‌گری، صنایع الکتریکی، صنایع شیمیایی، صنایع الکتریکی و برقی استفاده می‌شود و بیش‌ترین کاربرد آن برای ساخت قالب‌های ریخته‌گری در ریخته‌گری مداوم و ساخت قطعات گرافیتی می‌باشد.

منابع :

  • http://m.af.waterfiltermediasupplier.com/info/what-is-carbon-block-technology-48204306.html
  • https://radangraphite.ir/%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%A9-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%AA%DB%8C/
  • http://itoksanaat.com/product/%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%86%DB%8C/
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *