اخبار
موضوعات داغ

دست‌یابی به كمترین میزان مصرف الكترود گرافیتی

17 اردیبهشت 1401؛ 16:40

با اجرای پروژه پایش هوشمند الکترود و آماده‌به‌کاری تجهیزات محقق شد:

رکورد کاهش میزان مصرف الکترود گرافیتی به میزان ۱.۷۷ کیلوگرم بر تن مذاب در کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه شکسته شد که در ادامه به شرح خبر پرداخته شده است.

 

بهنام ادیبی، کارشناس تولید کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: در کارخانه‌های فولادسازی با کوره قوس الکتریکی، کنترل مصارف و به‌ویژه کنترل مصرف الکترود که یکی از مواد مصرفی استراتژیک و گران‌قیمت محسوب می‌شود از اولویت بالایی برخوردار است. در شرکت فولاد مبارکه نیز حساسیت بسیار زیادی در خصوص مصرف الکترود وجود دارد و همواره تلاش می‌شود از پتانسیل‌های تجهیزات و کارکنان برای کاهش مصرف الکترود به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری شود.

کارشناس تولید کوره‌های قوس الکتریکی یادآور شد: مصارف الکترود را می‌توان به دو نوع پیوسته و ناپیوسته تقسیم‌بندی کرد؛ در مصارف پیوسته، اکسیداسیون سطحی الکترودها و تصعید نوک الکترودها در زمان برقراری قوس الکتریکی رخ می‌دهد و مصارف ناپیوسته نیز به مصارف ناشی از شکست الکترود اطلاق می‌گردد.

ادیبی همچنین تصریح کرد: در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ هم‌زمان با همت و اراده مدیریت و کارکنان واحد کوره‌های قوس الکتریکی برای دست‌یابی به رکوردهای تولید روزانه و ماهیانه، به کاهش مصرف الکترود توجه خاصی شد. به همین منظور با پایش مداوم شرایط و اجرای اقدامات اصلاحی متناسب، مجموع مصارف پیوسته و ناپیوسته الکترود به رکورد ۱.۷۷ کیلوگرم بر تن مذاب در کوره‌های قوس الکتریکی کاهش پیدا کرد. این در حالی است که متوسط مصرف در سال ۱۴۰۰ با مجموع مصارف الکترود برابر با ۲.۰۱ کیلوگرم بر تن مذاب محقق شده بود.

کارشناس تولید کوره‌های قوس الکتریکی در پایان از کلیه همکاران تولید و تعمیرات و دفاتر فنی تولید و تعمیرات که در کسب این رکورد نقش‌آفرینی کردند تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود با حفظ همین شرایط، زمینه‌ ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای مجموعه بزرگ فولاد مبارکه رقم بخورد.

مشروح خبر در چیلان:
http://chilanonline.com/2022/05/09/42088/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *