محصولات گرافیت
موضوعات داغ

سیلندرهای CFC و مافل‌های گرافیتی

همانطور که در مقالات پیشین وبسایت کرتک در ارتباط با محصولات و کاربردهای گرافیت گفته شده بود در این مقاله نیز به بررسی دو نوع دیگر از محصولات گرافیتی پرداخته شده است.

سیلندرهای CFC

از گرافیت برای تولید سیلندرهای CFC (ارجاع به مقاله CFC) جدار نازک با قطر زیاد استفاده می‌کنند. ضخامت دیواره‌های این سیلندرها بین 3 تا 12 میلی‌متر با قطر 300 تا 1500 میلی‌متر است. نمونه سیلندر CFC در شکل 1 نشان داده شده است. سیلندرهای CFC معمولاً به عنوان سپرهای حرارتی برای محافظت در برابر گرمای تابشی و عناصر گرمایشی و به عنوان ساختارهای پشتیبانی برای عایق استفاده می‌شوند. علاوه بر موارد ذکر شده از دیگر کاربردهای سلیندر کامپوزیت کربنی می‌توان به فناوری خورشیدی، متالورژی تحت خلاء، تولید سرامیک غیر اکسیدی و مواد جدید صنایع شیمیایی اشاره کرد.

شکل 1- سیلندر CFC

گیرنده یا مافل‌ها

گیرنده‌های گرافیتی، زینترینگ را در برابر تأثیرات خارجی، مانند تابش حرارتی مستقیم از عناصر گرمایش محافظت می‌کنند. آن‌ها خود را گرم و گرمای خود را به طور یکنواخت به قطعه کار ساطع می‌کنند. با استفاده از این گیرنده‌ها از گرمای بیش از حد موضعی نمونه (به اصطلاح نقاط داغ) جلوگیری می‌شود.

گیرنده‌ها اغلب از گرافیت ساخته می‌شوند، زیرا مقاومت بسیار بالا، قابلیت ماشین‌کاری و تحمل تا دمای 3000 درجه سانتی‌گراد (5430 درجه فارنهایت) دارد. آن‌ها همچنین می‌توانند از فولاد ضد زنگ، مولیبدن، کاربید سیلیکون، آلومینیوم یا سایر مواد رسانا ساخته شوند.

شکل 2- مافل گرافیتی

همانطور که در شکل 2 قابل مشاهده است، گیرنده یا مافل در گرمایش القایی قابل استفاده است و به یک ماده رسانای الکتریکی که بین سیم پیچ گرمایش القایی (ماده‌ای که توانایی جذب انرژی الکترومغناطیسی و تبدیل آن به گرما را دارد) و ماده‌ای که قرار است گرم شود، مانند یک قطعه کار، اعم از جامد، دوغاب، مایع، گاز یا ترکیبی از این موارد قرار می‌گیرد، اشاره دارد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *