قیر نفتیماشین کارینفت

شرکت بکتل چه جایگاهی دارد؟

شرکت بکتل یک شرکت پیشتاز جهانی در زمینه مهندسی،ساخت و ساز و مدیریت پروژه است.

بکتل، بزرگ‌ترین شرکت ساخت و ساز و مهندسی در ایالات متحده آمریکا است.

تاریخچه شرکت بکتل Bechtel

وارن بکتل، کارآفرین اهل ایالات متحده آمریکا بود، که شرکت بکتل را در سال ۱۸۹۸ تأسیس کرد. این شرکت هم‌اکنون به‌ عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات مهندسی و ساخت آمریکا به شمار می‌آید.

او کار خود را در سال 1898 و به عنوان کارمندی در صنعت راه آهن ایالات متحده که در آن زمان هنوز در حال جوانه زدن بود شروع کرد. وارن بکتل طی بیست سال یک کسب و کار پیمانکاری بزرگ را راه‌اندازی کرد که تخصص آن در ساخت راه‌آهن و بزرگراه بود. پسران وارن، استفن، وارن پسر و کن نیز در سال 1952 به پدرشان پیوستند و این شرکت خانوادگی را با نام دابلیو.ای.بکتل به ثبت رساندند. استفن بکتل پدر (تولد 1900- مرگ 1989) در سال 1933 پس از مرگ وارن جانشین او شد. وی تا سال 1960 ريیس شرکت بکتل بود. استفن بکتل پدر در سال 1960 پسرش استفن بکتل پسر را برای اداره شرکت انتخاب کرد؛ اما خود همچنان تا سال 1969 در مقام ریاست باقی ماند.

فروش شرکت بکتل در سال 2008 در حدود 4/31 میلیارد دلار برآورد شده بود که بالاترین فروش این شرکت تاکنون بوده است. درآمد شرکت بکتل در سال 2010 نیز در حدود 9/27 میلیارد دلار بود و بیش از 49 هزار نفر در 50 کشور دنیا برای این شرکت عظیم مشغول به کار بودند.

پرتفولیوي متنوع شرکت بکتل شامل پروژه‌هایی در زمینه انرژی، حمل و نقل، ارتباطات، معدن‌، نفت و گاز، فرودگاه‌ها و بندرگاه‌ها، تاسیسات دفاعی و فضایی، پروژه‌های پاکسازی محیط زیست، نیروگاه‌های سوخت فسیلی و هسته‌ای، پروژه‌های خط لوله، سیستم‌های ریلی و جاده‌ای، تاسیسات پتروشیمی‌ و پالایشگاه‌ها و خدمات دولتی در مکان‌های زیادی در سرتاسر جهان از آلاسکا تا استرالیا می‌شود.

پروژه‌­های شرکت بکتل

پروژه‌های معروف شرکت بکتل شامل پروژه نیروگاه خورشیدی در کالیفرنیا، تونل 21 کیلومتری خط آهن جدید لندن و تاسیسات گاز طبیعی مایع در استرالیا می‌شود. این شرکت اعتقاد دارد مهم نیست که پروژه‌ها چقدر پیچیده یا مکان آن‌ها دور باشد؛‌ چون بکتل می‌تواند آن را انجام دهد. دلیل این توانایی این است که ترکیب یکتایی از دانش، مهارت، تجربه و تعهد به مشتری را برای تمام کارهایی که بر عهده می‌گیرد، ایجاد می‌کند. این شرکت به واسطه توانایی بالایش دوازده سال متوالی به عنوان بهترین پیمانکار ساخت و ساز در ایالات متحده انتخاب شده است.

رایلی بکتل در حال حاضر رييس و مدیر عامل شرکت بکتل است. گفته می‌شود 20 درصد سهام شرکت در اختیار رایلی و 20 درصد دیگر در اختیار پدرش است. رایلی بکتل ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن سان فرانسیسکو در کالیفرنیا است.

جزییات عملکرد شرکت بکتل در جدول زیر نمایش داده شده است.

کاربرد

فرآیند Thru Plus شرکت Bechtel، یک فرآیند شکست حرارتی است که برای ارتقا باقیمانده نفتی به جریان­‌های گازی، مایع و کک جامد نفتی به کار می‌رود. واحد مذکور می‌تواند خوراک‌های مختلفی (شامل ته مانده برج تقطیر خلأ، قیر قطران زغال‌سنگ، حلال واحد آسفالت زدا، نفت دوغابی ،قطران پیرولیز و حرارتی و ته­مانده هیدروکراکر) را مورد عمل ­آوری قرار دهد. این فرآیند همچنین می‌تواند جریان­‌های فاضلابی از ته­‌مانده تانک‌ها یا لجن جداکننده­‌ها سنگین را مورد فرآوری قرار دهد.

مزیت‌­های رقابتی این فناوری

  • فناوری بازیابی دیستیلیت برای بیشینه کردن تولید نفت گاز سبک کک­‌سازی
  • بهترین درام کک از منظر عمر در صنایع
  • طراحی کوره به صرفه با بیشینه مدت کارکرد

 

منبع: برگرفته از کتاب جامع از نفت تا گرفت؛ مسئله الکترودگرافیتی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *